13
Noi
07

Realitatea mea nu e si a ta

Realitatea… nu tine de mine, nu tine de tine, e ceva obiectiv, am spune la prima vedere, dar nu e deloc asa. Realitatea tine de mine si se numeste realitatea mea. Realitatea tine de tine si se numeste realitatea ta. Nu ma crezi? Nu ai observat niciodata cat de diferit pot sa vada doua persoane acelasi lucru? Nu dovedeste asta ce am spus mai sus? Viziua ta ar fi mai buna doar pentru ca e a ta? Nu, fiecare poate fi buna in felul ei desi tindem sa credem ca doar a noastra e buna si ca cealalta persoana nu realizeaza acest lucru. Poate fi si asa, dar in general noi nu intelegem ca acea alta persoana are o realitate proprie, partea obiectiva a realitatii vazuta prin prisma persoanei respective. Nu e mai putin reala decat realitatea mea sau a ta.

Hai sa ne gadim la o persoana care s-a nascut intr-o familie foarte bogata si a trait toata viata in “puf” si sa ne mai gandim si la o persoana care s-a nascut in cea mai mare saracie, care de abia are ce manca si pentru care si ziua de maine e o problema. Traiesc aceste doua persoane aceeasi realitate? Nu. Sau poate ca la un nivel global ati spune ca realitatea e aceeasi si doar conditiile de viata difera. Prababil. Dar asta nu e tot. Nu, e mult mai mult de atat.

Eu sunt asa, tu esti altfel. Eu am anumite valori, tu ai altele. Eu am anumite convingeri, tu ai altele. Putem spune ca traim in aceeasi realitate? Tu spui ca eu nu cunosc realitatea, eu stiu ca realitatea mea nu este si nici nu va fi ca a ta. De ce ai incerca sa iti impui realitatea? Pastreaz-o pentru tine. Eu am deja una.

Akary


11 Responses to “Realitatea mea nu e si a ta”


  1. 1 me
    13 Noiembrie 2007 la 11:13 pm

    foarte tare!!! mi’a placut mult!! si faza cu „iti poti pastra realitatea,ca si eu am una” e chiar tare.. mi’a placut!!😉 congrats

  2. 2 me
    13 Noiembrie 2007 la 11:13 pm

    oare sursa de inspiratie a fost profu de religie,sau e o pura coincidenta? oricum e TARE

  3. 3 me
    13 Noiembrie 2007 la 11:18 pm

    ulterior am aflat ca de fapt nu profu e sursa..orcine ar fi orice ar fi,e cool

  4. 4 Akary
    13 Noiembrie 2007 la 11:20 pm

    Nu stiu exact ce m-a facut prima oara sa realizez lucrul asta, dar stiu ca o anumita persoana are un rol destul de important in asta pt ca realitatile noastre nu sunt chiar la fel.

    I’m glad you like it (^_^)

  5. 5 rxx
    13 Noiembrie 2007 la 11:23 pm

    lectiile profului de religie isi arata efectu😉 ehh putin mai la nivelu nostru..nu al lui =)))))))))

  6. 6 Akary
    13 Noiembrie 2007 la 11:30 pm

    Nu, ce am scris mai sus nu are nicio legatura cu proful de religie. Altcineva e persoana de care vorbeam.

  7. 7 nameless
    14 Noiembrie 2007 la 7:47 pm

    si atunci, nu se pierde conceptul comun de realitate ?

    atunci, nu suntem toti nebuni ? si fiind toti nebuni, nu suntem toti normali ? si fiind normali, nu suntem la fel ? si fiind la fel, nu avem aceeasi realitate ?

  8. 8 Akary
    14 Noiembrie 2007 la 9:07 pm

    Nu, nu suntem la fel pentru ca nu gandim la fel, nu aveam aceleasi valori si idei despre viata si lume, nu avem aceleasi asteptari si ambitii. Fiecare vede lumea diferit prin prisma tuturor lucrurilor de mai sus care ne definesc ca persoane. Realitatea este alcatuita din partea incontestabil obiectiva, dar si viziunea fiecaruia asupra ei, realatia dintre partea obiectiva si si totale lucrurile enumerate mai sus. Din acest motiv, realitatea poate sa difere de la o persoana la alta. Si nu suntem nebuni, este ceva cat se poate normal.

  9. 9 nameless
    14 Noiembrie 2007 la 10:49 pm

    pentru ca cineva a spus ca nu vedem lucrurile cum sunt ele, ci cum suntem noi. si inteleg ce vrei sa zici. dar si ceea ce am spus eu mai sus are sens, la fel de mult cu ceea ce ai spus tu, cu toate ca sunt opuse. asa-i ?

  10. 10 Akary
    14 Noiembrie 2007 la 11:08 pm

    La prima vedere asa pare, dar nu poti spune ca suntem nebuni pentru ca nu vedem la fel realitatea (am explicat de ce asta e un lucru normal), iar faptul ca am fi la fel e cam vag ca sa poti afirma ca avem aceeasi realitate. Eu raman la parerea mea momentan, dar daca reusesti sa-ti detaliezi ideea ar putea fi un rationament care sa stea in picioare.

  11. 11 nameless
    15 Noiembrie 2007 la 4:29 pm

    nu-i nevoie, ma mut si eu la ideea ta xD e, in partial, si modul meu de a gandi, dar incerc tot timpul sa gasesc o contrazicere afirmata de mine insumi la ceea ce gandesc. stiu ca, daca o gasesc, inseamna ca trebuie sa-mi modific ideea xD


Lasă un răspuns

