04
Sep
07

Medieval

Am vizitat de curand castelul din Hunedoara, unul dintre cele mai bine pastrate din tara si foarte frumos de asemenea (am o mare pasiune pentru castele). Plimbandu-ma prin imensele sali aproape goale am incercat sa reconstitui in imaginatie atmosfera: mi-am inchipuit cavaleri in armura, boieri in haine scumpe si doamne in rochii mai mult sau mai putin elegante. Fara aceste pesronaje, niste simple obiecte expuse, niste mobile imense pe care sta scris “Nu atingeti” par moarte. Fara aceste personaje, nici obectele nu mai au un loc bine definit. Sunt moarte, au murit odata cu oamenii, iar mormintele lor au fost expuse intr-o lume careia nu ii mai apartin, dar care e curioasa sa le cunoasca. Si ce cunoastem? O camera, un obiect de mobilier? Prea putin cunoastem in cimitirul timpului si totusi, fara imaginatia noastra care sa suplineasca lipsa personajelor conturandu-le pentru noi, este tot ceea ce putem cunoaste. Mi-ar placea sa pot trai macar o zi intr-o atmosfera de castel medieval veritabila. Timpuri crude, dar fascinate. Mi-ar placea sa ma pot plimba in voie prin castel si sa intalnesc servitori, cavaleri, boieri, domnite la tot pasul, sa simt gustul unui timp demult apus.


3 Responses to “Medieval”


  1. 1 anis
    9 Noiembrie 2007 la 7:19 pm

    de multe ori vizitam cetati si castele fara sa ne gandim prea mult la transpunerea in acele vremuri demult apuse de la care avem niste ramasite de dovezi si documente care ne lasa libera imaginatia…

  2. 7 Decembrie 2007 la 11:19 pm

    cat de interesant ar fi sa traim macar pentru o zi intr’o perioada de genul acesteia.. de mici ziceam: „cand ma fac mare ma fac printesa”,de asemenea si basmele ne ajuta la o imaginatie cat mai bogata intr’ale castelelor…dar cateodata e nevoie si de ceva veritabil,palpabil,gen mobilier,dar Nu este suficient…e necesar dar nu suficient… restul e jucat de mineta noastra!! si eu raman cu visul”cand o sa fiu mare o sa fiu printesa” :))

  3. 3 Akary
    7 Decembrie 2007 la 11:36 pm

    Eu am o atractie pentru Evul mediu. Sunt chiar curioasa cum era viata atunci, dar nu ce putem afla din scrieri, ci o atmosfera autentica. Vise, vise…😀


Lasă un răspuns

