04
Aug
07

sanctificare:>

sunt indignat si indignarea mea inteapa ca un dus rece intr-o dupa-amiaza torida.
-Pe mine de ce nu ma sanctifica nimeni???
Da, stiu, am sesizat si eu doza de nebunie egocentrista din intrebarea mea…tocmai m-am citit si iata nu-mi voi nega egocentrismul, pentru ca il iubesc, cat despre cealalta stare am auzit ca prima faza inaintea acceptarii dezaxarii e negarea, deci tac. tacerea mea e apasatoare si falsa, cenusie, apatica, seaca si fada pentru ca e nenaturala, e fortata ca o grimasa ce aluneca intr-un zambet schimonosit.
Stimati jurati, dati-mi voie sa ma apar singur si iata prin analogie:
Stefan cel Mare[si Sfant???] poate va aduce aminte de nedreptatea ce mi se face zilnic. Acest domn de o sanctitate indoienica a declansat razboaie, deci e criminalul psihologic a sute de mii de oameni, a omorat cu mana lui alte cateva sute, a tinut cel putin o duzina de neveste, cu acte doar trei: Eddokia Olelkovici, Maria din Mangop si Maria Vochiţasi, a fost tatal a cateva zeci de copii din flori…o atitudine foarte religioasa nu? Meritul pentru care i s-a acordat o zi draguta in calendar(2 iulie)?…dupa cum spun manualele de istorie: ctitor de manastiri [Ei si ce? Acum ca Becali restaureaza biserica ortodoxa din Bruxelles si cladeste pe plaiurile mioritice alte bisericute o sa-l santificam pe razboinicul lumii? doamne fereste!] si stavila in fata paganismului [sa-mi fie cu iertare stimabil Sinod, dar ungurii lui Matei Corvin si polonezii lui Ioan Albert erau saracii tot crestini]…dar fie Papa Sixtus al IV-lea l-a numit „Athleta Christi” (atletul lui Christos) si noi ne-am ales cu un alt sfant.
Nu conteaza ca Stefan cel Mare mi-e simpatic din copilarie, tot nu e moral sau religios.
Sanctificati-ma si pe mine! am fost mereu protectorul copiilor mai mici si aparatorul tuturor animalelor, nu am neveste si nici copii din flori cu alte dame. Promit sa fiu cuminte…va roooog…;;)

Si acum lasand ironia la o parte, indignarea mea e doar privitoare la faptul ca inmormantarea „preafericitului” a fost cantata la tv, in ziare, la radio, peste tot cu surle si trambite si zeci de nefericiti, poate cu suflete mai curate sunt aruncati in gropi murdare zi de zi, fara ca nimeni sa nu stie de ei.

jeleu.


0 Responses to “sanctificare:>”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

