02
Aug
07

Aparatul foto

Aseara am gasit ratacit intr-un sertar aparatul vechi de fotografiat pe care l-am primit de la un colectionar de antichitati…husa prafuita, capsele bine infipte. Imi vibra in maini de emotie. L-am desurubat greu din husa si m-am chinuit titanic sa-i redescopar tainele de mult uitate : mai intai obiectivul pe care l-am lansat cu greu in afara ascunzisului sau unde se pliaza ca un acordeon, cu sistemul sau de lentile si scale de reglaje frumos numerotate, apoi l-am despicat, l-am spintecat in doua si am patruns in interiorul sau cu fascinatia intaiului descoperitor al unei insule neintinate de vizitatori…camera fotografica, marginita de un patratel de sticla rosie cu o lamela glisanta care sa permita sau nu luminii sa patrunda in corpul lui perfect, locul pentru film din cate mi-am dat seama[filmul cred ca arata ciudat] si inca o adancitura paralelipipedica de aceeasi marime, a carei utilizare nu o pricep, decat daca nu cumva se folosea pentru a pune ceva baterii rudimentare si vizorul care se ridica printr-un mecanism deasupra aparatului si e format din doua lentile patrate imbracate in otel.
Am pus minunatia asta langa aparatul meu foto digital si parca el, antic si negru stralucea mai tare in lumina veiozei decat fratele sau argintiu, mult mai recent venit pe lume. Pur si simplu il eclipsa pe frumuselul celalalt exagerat modern si il punea in semiobscuritatea banalului. Era alaturarea imperfecta dintre artistul deplin, impovarat de statutul sau de vedeta si un umil discipol, fara talent, initiat din mila in tainele fotografice.
Ma rodea amarnic curiozitatea cat e de vechi, asa ca am cautat pe net si l-am gasit.

Fabricant: ZEISS IKON
Marque: ZEISS IKON
Modèle: Ikonta B (type 521/16)
Objectifs: Zeiss Ikon „Novar” 1:6,3 /75mm – m. au p. de 1,2m à l’infini
Obturateur: Klio 1s-200e +B à armement préalable
Diaphragme: Iris
Armement: clef
Flash synchro: oui
Viseur: Optique (Galilée)
Mise au point: au jugé, par rotation de la frontale
Cellule: non
Format: 6×6
Support: Film Bobine 120
Pays: Allemagne
Années de fabr.: 1948/53
Numéro: 0 72653
Matière: métal gainé

Asa ca a fost fabricat intre 1948-1953 si deci poate avea intre 53 si 59 de ani^^
Cat de tare mi-ar placea sa fac o poza cu el. Dar tocmai m-am convins ca nu voi mai gasi in veci film pentru el si la asa o frumoasa varsta e foarte posibil sa nu mai functioneze. Ma voi limita la a-l admira si ma voi uita la o poza cu fratele lui Nikon Coolpix l6, care nu e nici pe departe asa minunat.

jeleu.


3 Responses to “Aparatul foto”


  1. 1 andra
    2 August 2007 la 9:28 pm

    cine ti-a dat ma vechitura?:> poate imi da una si mie, stii aparatul antic de facut supozitoare:)):-„

  2. 2 supradozadecuvinte
    2 August 2007 la 9:36 pm

    un doctor. vezi sa nu-ti dea direct supozitoarele=))

  3. 3 dan
    2 August 2007 la 9:52 pm

    ieu am unu rusesc, dar nu ie aja frumos. o sa`tzi dau poze cu iel sa vezi ce prafuit ie:))


Lasă un răspuns

