02
Aug
07

Inceput

Ani de zile le am impus tuturor planurilor mele să se nască în zile de luni, sau de întâi.
De luni nu mai beau cafea…de luni nu mai pierd vremea pe net…o să răsfoiesc romanul ăla…ne vedem luni…de la întâi mă apuc de învăţat…promit c-o să mă schimb…de la 1 încolo o să-nvăţ să tac.
Ştii câte planuri proaste şi câte proiecte neîmplinite am făcut aşa ? Poate sute.
Încep să cred că ziua de luni şi data de 1 au tente fataliste…nimic din ce mi-am propus să fac începând cu ele nu a durat. Totul a fost un larg de vânturi ce mi-a spulberat visele, dorinţele, ambiţiile. Şi ca un nihilist mi-am cladit din nou speranţele pe momentele lunii pe care le simţeam distructive.
Ieri am inaltat un ochi superstitios catre calendar[zi de intai] si mi-am pocnit cu mana stanga mana dreapta care se intinsese deja flamanda de a scrie primul post spre tastatura. Nu vreau ca si biata Akary sa fie urmarita de blestemul monstruos al zilelor mele cu proiecte fara final.
Şi dat fiind faptul ca postul ăsta e oarecum tangent la cercul superstiţiilor îmi voi exprima şi eu îndoiala de ceea ce am scris mai sus, privitor la zilele de rau augur. Vad zilnic tot felul de oameni cu tot felul de obiceiuri si ma gandesc cum in secolul 21 mai poti crede[cand treci de varsta harry potter^^] in magie, in semne „rele”, in biata pisica neagra ce aduce ghinion, in 7 ani blestemati cand spargi o oglinda… Ma intreb ce hal de demon ar vrea sa lipeasca maldarul de nesansa de un om si sa stea cu cronometrul langa el sa contabilizeze anii, de parca n-ar avea su el casa, familie si prieteni cu care sa iasa. In fine, las ironia. Isi mai aminteste careva de drama psihica rurala de anul trecut, pe 6 iunie[06.06.06…fac o paranteza. am vazut nu mai stiu in ce documentar ca 666 vine de la Nero prin insumarea cifrelor corespunzatoare numelui sau in alfabetul acelor vremuri. Nero a fost intr-adevar un criminal sadic persecutor al crestinilor, dar nu cred ca a fost posedat sau intruchiparea raului, ci un biet credincios fidel credintei sale pagane], cand tot poporul statea cu furca in cimintir sa spintece strigoii si moroii? Dupa ce si-au ros unghiile pana-n carne de frica, si-au lasat mintile sa croiasca din credinte primitive o asa zisa aparitie a spiritelor negre prin fiecare sat si fiecare putea jura ca a vazut fantoma unei rude moarte din cauze mai mult sau mai putin naturale. Stateam la tv si ma gandeam cum zace el Satana langa calendar numarand zilele si cata importanta au coincidentele numerice in lumea demonilor…stupid. Apropo de pisica neagra, veneam acum cateva seri spre casa si prin semiobscurul strazii pe care mergeam vad spre varful pantei cum o pisica neagra traverseaza, practic taindu-mi calea, si se opreste drept in fata mea, ca la 30 de metrii. Nu fac 3 pasi inapoi, nu o iau la goana de frica, dar zambesc. Imi arunc analitic ochii spre ea si sesizez numai semne care pe prietena mea X[nu fac publicitate] ar convinge-o ca a dat de una din creaturile malefice din intuneric: spinarea arcuita demonic, pielea-i lucioasa, dar trupul slab de-i puteai numara coastele[trimitere la calul fantastic jegos si rapanos al lui Fat-Frumos] si cu stupoare observ ca se asezase pe un maldar de nisip din jumatatea drumului. Ma cuprinde rasul. Trupul ei contorsionat a fost ceea ce mintea mea bolnava a vrut sa vada. Imaginati-va ce tocmai terminase de facut in nisip cand eu am trecut pe langa da. Ei da si acum „Niculae, ia zi ma ce ingroapa pisica?” ca sa termin relatarea intr-o nota clasica[vezi „morometii”].

jeleu.


0 Responses to “Inceput”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

